O ELS RACONS ~ ESCOLA ÍTACA, Vilanova i la Geltrú

dijous, 3 d’octubre de 2013

ELS RACONS


ELS RACONS DE TREBALL

Les classes de P3 i P4 fan sessions setmanals de racons de treball en els qual es treballen objectius i continguts de les diferents àrees curriculars. Es divideix la classe en petits grups reduïts que fan activitats diferenciades amb l'ajuda de dues mestres. Els racons afavoreixen el treball autònom i permeten introduir els conceptes més abstractes a partir de la manipulació i l'atenció individualitzada. Alguns dels racons que tenim actualment són: 

- Racó de consciència fonològica
- Racó de llenguatge matemàtic
- Racó de volum i construccions
- Racó de motricitat fina
- Racó d'imagino i creo 



ELS ESPAIS LÚDICS I D'EXPERIMENTACIÓ: ELS AMBIENTS








ELS LABORATORIS

L’estona de laboratoris permet incidir en aquells aspectes matemàtics que es volen treballar d’una manera més individualitzada i experimental . Partim d’una hipòtesis : les criatures en un marc de joc espontani i lliure i en interacció amb un material ric en possibilitats d’acció, són capaços de generar activitats amb un contingut d’aprenentatges iguals i/o superiors als aprenentatges que les mestres programem i imaginem prèviament.
Es potencia el que puguin aprendre sols, pensar, imaginar, descobrir, equivocar-se i crear a partir dels seus errors.

Tenim 7 capses/laboratoris amb diferents materials:pinyes, escorces,  botons, petxines, xapes, pedres, fruits secs, pinces i material que rodola.

La mestra té una actitud d’observació i interpretació d’allò que fa espontàniament el nen o nena. Es té la convicció que els nens/es tenen unes potencialitats i creativitats il·limitades, una gran capacitat de sorprendre’s i d’investigar.